menu

Poriadok upravujúci uplatnenie zodpovednosti za vady služby poskytovanej spoločnosťou TOP REALITY - realitná spoločnosť, s.r.o. a informácia o alternatívnom riešení sporov

  1. Spoločnosť TOP REALITY - realitná spoločnosť, s.r.o., so sídlom Ul. 29. augusta 1646/6, 924 01 Galanta, IČO: 43 885 578, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 21305/T (ďalej len „Realitná kancelária“ alebo „RK“) týmto dokumentom upravujúcim uplatnenie zodpovednosti za vady v súlade s § 618 a nasl. zákona č. 140/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov riadne informuje klienta - spotrebiteľa o existencii a dĺžky trvania zodpovednosti za vady služby a postupe pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby.
  2. Tento poriadok upravujúci uplatnenie zodpovednosti za vady (ďalej len „Poriadok“), je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  3. Vytknutím vady služby sa rozumie akékoľvek podanie klienta (v zmluvných vzťahoch označeného ako záujemca), v ktorom si uplatňuje zodpovednosť voči Realitnej kancelárii (v zmluvných vzťahoch označenej ako sprostredkovateľ) za vadne poskytnuté služby v dôsledku nedodržania alebo porušenia povinností vyplývajúcich RK zo zmluvného vzťahu s klientom alebo zo všeobecne záväzných právnych predpisov (ďalej len „vytknutie vady“). Podanie klienta sa posudzuje vždy podľa obsahu.
  4. Vytknutím vady nie je podanie klienta alebo tretej osoby, ktorým sa domáha informácií nesporového charakteru ohľadne služieb poskytovaných Realitnou kanceláriou.
  5. Záujemca má povinnosť vytknúť vadu v lehote dvoch mesiacov od zistenia vady.
  6. Vytknutie vady musí obsahovať nasledovné náležitosti:
    a) meno a priezvisko záujemcu,
    b) kontaktné údaje: e-mailovú adresu záujemcu,
    c) dostatočne určitý popis vytknutia vady a dôkazy, o ktoré sa záujemca opiera,
    d) navrhovaný spôsob riešenia vytknutia vady záujemcom,
    e) dátum a podpis záujemcu, v prípade, ak záujemca podáva vytknutie vady písomne alebo osobne na adrese sídla RK.
  7. Vytknutie vady je možné podať:
    a) písomne na adresu sídla Realitnej kancelárie - Ul. 29. augusta 1646/6, 924 01 Galanta,
    b) elektronicky na e-mailovú adresu: topreality@topreality-rs.sk.
  8. V prípade, ak vytknutie vady neobsahuje všetky náležitosti stanovené všeobecnými právnymi predpismi a podľa tohto Poriadku alebo neobsahuje skutočnosti, resp. dôkazy, bez ktorých nie je možné vybaviť vytknutie vady, vyzve RK písomne alebo prostredníctvom elektronických prostriedkov záujemcu na doplnenie podanej vytknutej vady v stanovenej lehote, ktorá nemôže byť kratšia ako 10 dní. Realitná kancelária zároveň záujemcu upozorní, že ak nedoplní vytknutie vady, nebude možné vytknutie vady riadne vybaviť, vytknutie vady odloží a konanie o vytknutí vady bude zastavené.
  9. Realitná kancelária odloží vytknutie vady a konanie o vytknutí vady zastaví v prípade, ak vytknutie vady neobsahuje všetky náležitosti stanovené všeobecnými právnymi predpismi a podľa tohto Poriadku alebo neobsahuje skutočnosti, resp. dôkazy, bez ktorých nie je možné vybaviť vytknutie vady a záujemca ani na základe výzvy Realitnej kancelárie v stanovenej lehote nedoplní vytknutie vady alebo je vytknutie vady podané osobou, ktorá na jej podanie nie je oprávnená. Dôvody podľa tohto bodu Poriadku Realitná kancelária písomne oznámi záujemcovi.
  10. Realitná kancelária vyhovie vytknutiu vady, ak sú tu dôvody, pre ktoré je vytknutie vady záujemcu opodstatnené. Realitná kancelária zároveň s kladným vybavením vytknutia vady uvedie, akú vykonala nápravu, resp. prijala iné opatrenia na odstránenie nedostatkov uvedených vo vytknutí vady. Vybavením vytknutia vady sa rozumie ukončenie konania nápravou nedostatočne alebo vôbec neposkytnutej (časti) služby, vyplatením primeranej zľavy zo sprostredkovateľskej odmeny (provízie).
  11. Realitná kancelária odmietne vytknutie vady, ak sú tu dôvody, pre ktoré je vytknutie vady záujemcu neopodstatnené. Odmietnutie vytknutia vady je Realitná kancelária povinná písomne odôvodniť a oznámiť záujemcovi.
  12. RK je povinná pri vytknutí vady vydať bezodkladne záujemcovi potvrdenie o vytknutí vady, v ktorom určí lehotu na odstránenie vady.
  13. Realitná kancelária je povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia vady a následne vybaviť vytknutie vady v lehote určenej v potvrdení o vytknutí vady. Vybavenie vytknutia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa vytknutia vady okrem prípadu, ak by dlhšia lehota bola odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý RK nemôže ovplyvniť.
  14. Lehota na vybavenie vytknutia vady začína plynúť odo dňa, keď vytknutie vady spĺňa všetky náležitosti podľa tohto Poriadku v súvislosti so zodpovednosťou za vady.
  15. Tento Poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024.

Informácia o alternatívnom riešení sporov

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu (e-mailom na topreality@topreality-rs.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým RK vybavila jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že RK porušila jeho práva. Ak Realitná kancelária odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z.. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.. Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Formou alternatívneho riešenia sporov môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi Realitnou kanceláriou a klientom ako spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20,- EUR. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 zákona č. 391/2015 Z. z., a to v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá subjektu ARS neustanovujú inak alebo použitím formulára, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu ARS.. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporov, maximálne však do výšky 5,- EUR s DPH. Ak sú na alternatívne riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd.

Dohodnite si osobné stretnutie

alebo obhliadku Vašej nehnuteľnosti